Topics for Master Thesis

We supervise students for master thesis at our University. The exact topic can be agreed between student and supervisor. In general, we propose topics related with our research activity:

• Photometer remote sensing
  • Radiometry and calibration
  • Ceilometer and lidar
  • Atmospheric aerosols
  • Satellite remote sensing
  • Solar radiation
  • etc.

Please contact us if you are interested in any of these topics!

Master Thesis

• Patricia Martín Sánchez: Modificación del campo radiativo en presencia de nubes mediante simulación 3D, Universidad de Valladolid (En desarrollo). Dirigido por Dr D. Mateos y Dr. R. Román.
  • Noelia Díez Uña: Recursos didácticos para el estudio del electromagnetismo en bachillerato, Universidad de Valladolid (2015). Dirigido por Dra. V. Cachorro.
  • Ramiro González Catón: Análisis y representación de las medidas de la red AERONET, Universidad de Valladolid (2015). Dirigido por Dra. V. Cachorro y Dr. S. Hernández
  • Cristian Velasco Merino: Cambio en las propiedades del aerosol sahariano debido al transporte hasta el Caribe, Universidad de Valladolid (2015). Dirigido por Dr. C. Toledano y Dr. A. de Frutos.